کشف 10 زیبایی طبیعی کرواسی2
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
کشف 10 زیبایی طبیعی کرواسی2
تاریخ : جمعه 8 آذر 1392
نویسنده : RmZiRn
کشف 10 زیبایی طبیعی کرواسی (+تصویر)
 
6. جزایر ویز (Vis Islands)
 
این جزیره زیبا که در آن گذشت زمان فراموش می شود در شمالی ترین نقطه ساحل قرار گرفته است. جمعیت آن ۴۰۰۰ نفر است و اغلب پایتخت خوش خوراکی آدریاتیک شناخته می شود. با رستوران های عالی که زیر معماری سبک ونیزی قرار گرفته اند، غذاهای سنتی کرواسی و آشپزی اروپایی را می توانید به سبک مدیترانه ای آن تجربه کنید. بیشتر نقاط جزیره پوشیده از زیتون زار و تاکستان است و برای استراحت و تفرج گردشگران ایده آل هستند.
 
کشف 10 زیبایی طبیعی کرواسی (+تصویر)
 
7. ساحل زلاتنی رات (Zlatni Rat Beach)
 
زلاتنی رات به معنای “شاخ طلایی” است و نماد آبتل شنی غیرعادی با سواحل ماسه ای سفید و آبهای فیروزه ای است که ۳۶۰ درجه نمای اقیانوس از آن پیداست. اطراف آن پر از کاج زار است و در این آبها می توانید انواع ورزش های آبی را انجام دهید. اگر از استراحت روی شن ها خسته شدید، می توانید در میان کاج زارها گردش کنید.
 
کشف 10 زیبایی طبیعی کرواسی (+تصویر)
 
کشف 10 زیبایی طبیعی کرواسی (+تصویر)
 
8. هوار (Hvar)
 
هوار عنوان “ملکه دالماسی” را کسب کرده است و اغلب به عنوان سبزترین و پرآفتاب ترین جزیره از جزایر کرواسی شناخته می شود. چشم اندازهای این جزیره شامل مزارع وسیع استخدوس، زیتون زارهای انبوه و تاکستان های متعدد می شود. شهر هوار مرکز فرهنگی جزیره است و با سواحل شنی بیشمار، پر از کافی شاپ ها و رستوران های شیک است.
 
کشف 10 زیبایی طبیعی کرواسی (+تصویر)
 
9. پوولیا (Povlja)
 
این شهر بندری کوچک در خط ساحلی شمالی جزیره براک قرار گرفته است. این شهر پر از تاریخ است و محل قرار گرفتن ویرانه های کشتی روم باستان و یک باسیلیکا متعلق به قرن پنجم است. خانه های سنتی زیبا و لنگرگاهی باشکوه در آن قرار دارد که باعث شده این بندر جزو زیباترین مقاصد گردشگری کرواسی قرار بگیرد.
 
کشف 10 زیبایی طبیعی کرواسی (+تصویر)
 
10.پارک ملی دریاچه پلیتویچکا
 
پارک ملی دریاچه پلیتویچکا ( Plitvice Lakes ) در کشور کرواسی از مشهورترین جاذبه های توریستی جهان می باشد که در سال 1979 در لیست میراث جهانی یونسکو جای گرفت. بازدید از این دریاچه ها که تقریبا در بین شهر پایتختی Zagreb و شهر ساحلی Zadar واقع شده اند، بشدت توصیه می شود. زیبایی و شکوه این پارک را می توانید در 16 دریاچه ای ببینید که توسط یک سری آبشار به یکدیگر متصل شده اند و در اعماق جنگلی مستقر شده اند که محل زندگی آهوهای کوهی، خرس ها، گرگ ها، گرازهای وحشی و گونه های نایابی از پرندگان می باشد. مساحت این پارک حدود 300 کیلومتر می باشد و این درحالیست که زنجیره ی دریاچه ها به بیش از 8 کیلومتر می رسد.
 
کشف 10 زیبایی طبیعی کرواسی (+تصویر)
 
کشف 10 زیبایی طبیعی کرواسی (+تصویر)
 
اختلاف ارتفاع فراوانی نیز در زمین این پارک وجود دارد که در بلندترین نقطه به 1280 متر و در کوتاه ترین نقطه به 380 متر می رسد. اما اختلاف ارتفاع بین دریاچه ها تنها 135 متر است. بلندترین آبشار این پارک با 70 متر ارتفاع، Veliki Slap نامیده می شود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409